Snel thuis in Emmelhage

De gemeente Noordoostpolder bouwt een nieuwbouwwijk ten noordoosten van Emmeloord: Emmelhage. De gemeente huurde mij in om de marketing voor deze woonwijk op te pakken. In deze gemeente was gebiedsmarketing en communiceren in campagnes  nog niet gebruikelijk. Ik heb samen met Vermeulen – Total Identity een bijzondere en vernieuwende stijl van communiceren ontwikkeld. Tegelijkertijd lukte het om de woningcorporatie, ontwikkelaars en makelaars zover te krijgen dat ze budgetten met de gemeente samenvoegden waardoor de marketing groots aangepakt kon worden. Resultaat was een kleurrijke campagne, met een grootsteeds karakter. Met het bescheiden budget van gemeente en partners heb ik vervolgens drie jaar de campagne lopend gehouden, slim ingespeeld op veranderingen en geïmplementeerd in een vaste methode van werken.

Hart van de campagne is de slogan ‘snel thuis in Emmelhage’, gecombineerd met de kleur roze en een snel getekend hart. Alle middelen van Emmelhage, variërend van bouwborden tot brochures tot website springen altijd in het oog en vallen op.  Inmiddels heeft het campagne-werken en -denken vaste voet aan de grond gekregen in de Noordoostpolder. Dat vergroot de bekendheid van deze gemeente in de meest relevante gebieden: Friesland, Overijssel en de Veluwezoom. Inmiddels ontstaan er ook plannen om gebiedsmarketing voor deze bijzondere polder op te pakken.